Fri July 28, 2017   |   جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶     شهرداری همدان شهر الکترونیک همدان صفحه نخست
  •  
      سامانه پرداخت عوارض نوسازی
     
     
      راهنمای پرداخت عوارض نوسازی  
         
      شهرداری همدان در راستای توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش سفرهای شهری و نیز به منظور تسهیل در امر پرداخت عوارض نوسازی، امکان پرداخت عوارض را برای کلیه شهروندان از طریق این درگاه فراهم نموده است. با پرداخت به موقع عوارض از جایزه خوش حسابی در نظر گرفته شده بهره مند شده و نیز از 9 درصد زیان دیرکرد عدم پرداخت به موقع عوارض معاف خواهید شد.

    لطفا پیش از آغاز فرآیند پرداخت عوارض به نکات ذیل توجه فرمایید:
    • توصیه می شود قبل از پرداخت، فایل راهنمای پرداخت اینترنتی عوارض نوسازی را مطالعه نمایید.
    • برای بهره برداری از سامانـه پرداخت اینترنتـی عوارض نوسـازی، از شماره سریـال قبض و کد پرونده و یا شناسـه قبض و شناسـه پرداخت (مندرج در قبض نوسازی) استفاده نمایید.
    • در صورت عدم دسترسی به اطلاعات ملک و پرونده با در دست داشتن مدارک شناسایی ملک و مالک به واحد نوسازی منطقه مربوطه مراجعه نمایید.
    • در این سامانه، پرداخت قبوض در حال حاضر از طریق درگاه اینترنتی بانک ملـت انجام می پذیرد. خواهشمند است در هنگام انتقال به سایت بانک به آدرس آن توجه فرمایید.
    • لطفا در طی فرآیند پرداخت عوارض و بمنظور احراز هویت و اطـلاع رسانی های بعدی، کد ملـی و شمـاره تلفـن همراه مالک را وارد نمایید.

    شما می توانید در 7 مرحله نسبت به پرداخت صورتحساب عوارض نوسازی و بهای خدمات ملک خود اقدام نمایید.

     
     
    مرحله اول : آغاز فرآیند پرداخت
     
      در این مرحله لازم است تا کاربر با مراجعه به سامانه پرداخت اینترنتی عوارض نوسازی و بهای خدمات، شرایط و مقدمات فرآیند را مطالعه و سپس با کلیک بر روی گزینه " تایید و آغاز فرآیند پرداخت" نسبت به شروع فرآیند اقدام نماید.  
     

     
     

    مرحله دوم : انتخاب روش جستجو
     
      در این مرحله با توجه به مشخصات قبض، دو روش جستجو با "شناسه قبض و شناسه پرداخت" و همچنین با "سریال قبض و کد پرونده" برای کاربر در نظر گرفته شده است که با هر یک از آنها امکان جستجوی قبض فراهم خواهد بود.  
     

     


    مرحله سوم : مشاهده قبض
      پس از جستجوی موفقیت آمیز، نمای قبض به همراه مشخصات کامل به کاربر نمایش داده می شود. در این مرحله کاربر می تواند با انتخاب گزینه "پرداخت قبض" نسبت به ادامه فرآیند پرداخت اقدام نماید.  
     

     
     

    مرحله چهارم : مشاهده اطلاعات پرداخت
     
      در این مرحله به جهت احراز هویت و اطلاع رسانی در خصوص فرآیند پرداخت، کد ملی و شماره تلفن همراه مالک دریافت می شود. همچنین خلاصه ای از اطلاعات پرداخت و نیز درگاه های بانکی جهت انجام تراکنش نمایش داده می شود.  
     
     
     

    مرحله پنجم : پرداخت قبض در درگاه بانک
     
      در مرحله پنجم کاربر با انتقال به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک ملت و مشاهده فرم پرداخت اینترنتی ، نسبت به تکمیل و پرداخت مبلغ قبض اقدام می نماید. این امر مستلزم داشتن اطلاعات کارت شتاب شامل شماره کارت، رمز اینترنتی، کد cvv2 و تاریخ انقضای کارت می باشد.
    پس از تکمیل فرم بر روی دکمه پرداخت کلیک نمایید.
     
     
     
     

    مرحله ششم : مشاهده وضعیت پرداخت
     
      در صورتی که عملیات پرداخت با موفقیت انجام پذیرد، اطلاعات پرداخت شامل اطلاعات قبض و شماره سفارش و شماره پیگیری تراکنش به کاربر نمایش داده خواهد شد. با کلیک بر روی گزینه صدور گواهی پرداخت، کاربر می تواند گواهی پرداخت خود را از سیستم دریافت نماید.  
     
     
     

    مرحله هفتم : گواهی پرداخت
     
      در این مرحله، با اتمام فرآیند پرداخت، گواهی پرداخت الکترونیک عوارض نوسازی و عمران شهری نمایش داده می شود. در این گواهی کلیه اطلاعات قبض و مشخصات پرداخت نمایش داده شده است و یک نسخه از آن در پرونده الکترونیکی ملک بطور خودکار بایگانی خواهد شد.
    همچنین در صورت تمایل کاربر می تواند نسخه چاپی گواهی را تهیه و نزد خود داشته باشد.
     
     
     
         
     
 
    شرایط و الزامات   |   نکات امنیتی   |   حریم خصوصی   |   تماس با ما
  Hamedan.ir © 2005 - 2017   کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد.